7 wskazówek

Jak efektywnie wykorzystać czas w domu (z rodziną)

1. Zrób coś… dla siebie

Pomyśl w końcu o sobie! Nie o sprzątaniu, gotowaniu czy opiekowaniu się wszystkimi dookoła, tylko o sobie…

Odhacz z listy coś, na co wcześniej nie miałaś czasu.

np. Napisz artykuł. Zacznij pisać książkę, o której zawsze marzyłaś. Rozpocznij kurs online, który odkładałaś na później

2. Przeczytaj książkę/e-book

Każda książka wnosi coś w nasze życie – poszerza horyzonty, inspiruje, motywuje, rozwija…

Znajdź czas na przeczytanie chociaż jednej książki ze swojej listy.

(Jeśli szukasz inspiracji, to w jutrzejszym wpisie znajdziesz tu propozycje książek rozwojowych.)

3. Spędź czas z najbliższymi (jakościowo)

Bądź obecna „tu i teraz” czyli nie myśl o tym, co zrobisz jutro czy za kilka dni. Spędźcie czas razem na dobrej zabawie

  • obejrzyjcie wspólne zdjęcia
  • zagrajcie w gry np. Rummikub, Dobble, Monopoly
  • obejrzyjcie ulubiony film
  • rysujcie, kolorujcie (to świetny trening antystresowy ;))

4. Czas na refleksję… i stworzenie swojej Mapy Marzeń – Celów

To dobry czas na przemyślenia i złapanie oddechu, dystansu.

Jeśli jesteś w miejscu, w którym czujesz od dawna, że nie chcesz być, możesz teraz na spokojnie zastanowić się czego potrzebujesz, pragniesz, o czym marzysz. Bez presji zapisz na kartce pojawiające się pomysły, a przeglądając gazety zbierz materiał (wycinki z gazet symbolizujące to, o czym marzysz, jakie masz cele) do swojej mapy. Jeśli teraz nie jest możliwe wyklejenie jej, to chociaż poukładaj sobie w głowie i zapisz swoje marzenia i cele w notesie.

To zrobienia swojej mapy potrzebujesz: brystol, klej, nożyczki, wycinki z gazet, flamastry.

5. Wyśpij się, odpocznij.

Spędź chwilę na nicnierobieniu. Bez żadnych wyrzutów sumienia.

6.  Odezwij się do przyjaciół i znajomych

Odśwież kontakt z osobami, na których Ci zależy, a z różnych powodów nie miałaś na to wcześniej czasu.

7. Zaakceptuj to, co się dzieje

Od kilku dni żyjemy wolniej. Spróbuj obniżyć poziom stresu, jeśli Ci towarzyszy. Pomóc może np. medytacja, ćwiczenia oddechowe, rozmowa z bliskimi.

Zawsze możesz odezwać się do mnie:)

Marta Osuch – psycholog
Visit Us On FacebookVisit Us On LinkedinVisit Us On Instagram